koncepčný plán na sezónu 2011/2012
kategória:prípravka, (6-9rokov)
Výkonnostné ciele:
1,zvládnuť a adaptovať sa na systém tréningu
2,v maximálnej miere zvládnuť všeobecné pohybové zručnosti
3,získať základné schopnosti s loptou
Trénerské ciele:
1,budovať kolektív a kamarátske vzťahy
2,podporovať prirodzenú bojovnosť a súťaživosť
3,využiť v maximálnej miere fluktuáciu detí
4,dlhodobá príprava na futbalové zápasy a turnaje
Tréningové formy:
1,sociálne-interakčné
V tréningu dať prednosť skupinovej forme pred hromadnou alebo individuálnou z dôvodu ideálneho zaťaženia a zníženia zbytočných prestojov,2-3 skupiny po 3-5 deťoch sú pre rôzne súťaže a cvičenia ideálne
2,metodicko-organizačné
V maximálnej miere využiť pohybových hier,súťaží bez zbytočného vyžadovania presných pravidiel,upravovať len závažné pohybové nedostatky,aby nedošlo k zlým pohybovým návykom,nechať deti unášať sa na vlne pohybovej nadbytočnosti,spontánnosti a radosti z hry.
Organizačné zaistenie:
1.tréning 2-3x týždenne max.60 min.
2.počet detí max. 15
Štruktúra tréningu (60 min.)
0-10 rozbehanie (formou naháňačiek,hier na babu a pod.)
10-40 hlavná tréningová časť
40-60 upravená hádzaná,futbal (3:3,4:4)
- vzhľadom k vývoju svalového a kosterného systému detí v tomto veku je najvhodnejšie rozvíjať schopnosti koordinačné a rýchlostné a preto hlavná tréningová časť by mala obsahovať cvičenia na ich rozvoj
- keďže systém skorej špecializácie je nevhodný a zastaralý,budeme v tomto veku uprednostňovať komplexný športový rozvoj detí
- schopnosť sústredenia nie je ešte vyvinutý na dostatočnej úrovni,preto musí byť činnosť pestrá a často obmeňovaná
- tréningom je potreba deti zaujať tj.preferovať zábavné a súťaživé formy
- povzbudenie a pochvala i pri malom pokroku urobí viac než kritika
KOORDINAČNÉ SCHOPNOSTI
Pre rozvoj koordinačných schopností budeme používať najviac tieto formy:
- akrobatické cvičenia
- prekážkové dráhy
- zrkadlové cvičenia
- cvičenia s pomôckami
RÝCHLOSTNÉ SCHOPNOSTI
Rýchlostné schopnosti majú vo futbale veľký význam a preto by sme ich mali rozvíjať už v tejto katgórii,hlavne preto,že sú k tomu dané optimálne fyziologické predpoklady. Doba zaťaženia nesmie byť príliš dlhá,stačí 5-10 sekúnd s dostatočnou dobou odpočinku.
Budeme využívať hlavne:
- rôzne formy skokových cvičení
- rôzne formy bežeckých cvičení
- krátke šprinty
- štarty z rôznych polôh
- štafetové hry
- drobné rýchlostné hry
- prekážkové dráhy
- slalomy so zmenou smeru
Záver:
Dobrý tréning podmieňuje rast a vývoj organizmu,zvyšuje telesnú zdatnosť a odolnosť,chráni pred chorobami,obezitou a pod.
Obdobie predškolského veku je označované ako "zlatý vek hry" kedy sa hlavná činnosť detí stáva hra,učia sa v nej dorozumievať medzi sebou,spolupracovať a získavať ďaľšie kamarátske vzťahy.
Tréning u nás by mal byť vedený predovšetkým formou hier a súťaží,byť všestranný,pestrý,príťazlivý a motivujúci.Pomer všeobecných zručností k základným futbalovým činnostiam je 60:40.
najdôležitejším cieľom je povzbudiť záujem o šport(hlavne futbal) v maximálnej miere rozvinúť všeobecné pohybové zručnosti.